Czy ktoś z Was spotkał się z takim objawem: jazda spokojna, dojeżdżam do ronda, redukcja biegu i ... nagle zapala się kontrolka akumulatora, a samochód gaśnie? wcześniej myślałem, że go zadusiłem, ale tak zdarzyło się już kilka razy.
Jak zwykle. Trudno coś poradzić. Pojedź do ASO. Masz go na gwarancji, wiec niech zarzucą diagnostykę i naprawią. Być może złą mapa wtryskiwaczy gazu w sterowniku? Może coś innego. Ciężko gdybać... Nie jest to normalny objaw...
byłem dzisiaj w ASO i otrzymałem sugestię: zatankuj na [tu padła nazwa stacji koncernu, z którego ASO bierze też oleje] i zobacz, czy dzieje się tak samo. tylko: bywa, że przez 2-3 zbiorniki nie występuje zadławienie silnika, które i tak występuje nieregularnie. wygląda to dokładnie tak (dziwne, bo to zwykle na tym samym rondzie, choć i w innych miejscach było): dojeżdżam, wciskam sprzęgło (nie jeżdżę na luzie), redukuję bieg i po puszczeniu sprzęgła włącza się czerwona kontrolka akumulatora, a auto gaśnie.
z sentymentem wspominam moje pierwsze auto na LPG, gdzie serwisanci od gazu (vide gazerzy) ze śrubokręcikami robili wręcz cuda. tamto auto w tym roku obchodzi 10-lecie zagazowania i nadal jeździ. [sorki za offtopic]
hatchet napisz tylko czy po zmianie stacji coś pomogło czy wgrywali tobie jeszcze raz kodowanie? Miałem podobny obiaw w poprzedniej skodzie i jeździła na gazie z każdej stacji ale to zupełnie inna technologia.
akurat dzisiaj odstawię auto na sprawdzenie tego przygasania. podobno będą sprawdzali mapę. nie będzie więc porównania stacji. najgorsze jest to, że na to gaśnięcie silnika nie było reguły. pojawiało się w dni ciepłe i mroźne. poczekam dzisiaj na komentarz z ASO, co zdiagnozują.
odebrałem właśnie skodziankę z ASO: - czyszczenie elektrozaworu gazowego reduktora i usłyszałem, że jest to drugi taki przypadek, a sprawa jest ogólnie znana producentowi instalacji LPG. problem jest spowodowany zanieczyszczeniem paliwa LPG na stacjach jednego z koncernów.
Dokładnie to samo spotykałem w służbowej fabii ii 1.4 z lpg. Przy wysprzęglaniu obroty potrafiły spaść do ok 500 i samochód gasł. Najgorzej jak miało to miejsce na zakręcie, lub rondzie. Blokada kierownicy itd. Samochód był kilka razy w serwisie ASO, potem u prywaciarza, ale nikt nie umiał sobie z tym poradzić. Więc nauczyłem się jeździć tak żeby bez potrzeby nie wrzucać na dojeździe na luz. To służbowy więc generalnie mam to gdzieś, ale gdyby to miało miejsce w prywatnym to bym nie odpuścił ASO i jeździł do nich co tydzień ;-)
dziś moja skodzianka w ASO po raz trzeci z tym samym problemem (za ich poradą, tankowana na innej stacji, innego koncernu). ciekawe, co tym razem zrobili?
Dowiedziałem się, że wada pedału gazu właśnie tak się u mnie objawił, że ponoć "potencjometr" pedału wypluł błędne wskazania dla ECU i wtryskiwacze gazu zgłupiały i: auto zgasł, wywaliło błąd systemu kontroli trakcji i przeszedł w tryb serwisowy. @hatchet - miałeś wymieniany pedał w ramach akcji przywoławczej? Może to to?
pedał gazu w moim nie podlegał wymianie, ale... zmienili ustawienia przejścia na LPG. było przy zmniejszających się obrotach, a teraz jest przy zwiększających się obrotach. pojeździmy, zobaczymy :)
Po przestawieniu momentu przejścia na LPG, auto nie gaśnie (jak dotąd) przy dojeżdżaniu. Jednak szarpnięcie przy nierozgrzanym silniku nadal się zdarza. Przy rozgrzanym silniku przejście na LPG jest nieodczuwalne.
Ponadto, po raz kolejny pytano mnie w ASO czy tankuję na Orlenie. Pokazano mi elektrozawór (z innego auta), który był zanieczyszczony rzekomym oleistym nalotem; u mnie był jakiś metaliczny nalot na elektrozaworze. Podobno są to zanieczyszczenia znajdujące się w paliwie LPG.
hatchet Czyli połowicznie naprawili, pewnie cos jeszcze padło i jadą najmniejszym kosztem może się uda. Czy oni wiedzą co robią? Bo z tego co opisujesz wnioskuję że nie.
no i wracam z tematem. w ASO już 5 razy. wczoraj znowu dwukrotnie zgasł przy dojeżdżaniu. w ustawieniach jest przejście na LPG przy spadających obrotach - niedawno przejechałem kilkanaście km zanim zasilanie przeszło na gaz. co w nim siedzi?
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.