Oznaczenie silnika do Klimy nic nie ma , sa auta z czynnikiem nowym a maja cjzd
Znalazłem , silnik homologowany w VW od 28.08.2016r. ma oznaczenie CJZE 1.2 tsi 110, moc osiagana przy 5600 a nie przy 4600 Obr , Nm ma ok 187 i rzeczywiście w niższej partii obrotów.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
@PinkFloyd u Zimnego czy Bednarka zamawiałeś? Bo ja u Zimnego i mówili, że produkcja była w ostatnim tygodniu września, więc teoretycznie też powinien mieć ten nowy silnik, a jest stary, czyli tak jakby chcieli się pozbyć jeszcze tych starych i powrzucali do pierwszych modeli MY17. Z tego co pamiętam, to zamówienie złożyłem jakoś dzień przed Tobą, więc też już powinna być nowa homologacja, chyba znowu będę musiał pójść porozmawiać sobie w salonie... Ale oni mnie tam znienawidzą.
Stahu, a po co chcesz się z nimi użerać? Przecież to już niczego nie zmieni... A poza tym zamawiałeś 1.2 TSI 110 i taki dostaniesz. Nowy. W czym CJZD jest gorszy od CJZE? Pomijając, że przy zamawianiu takich szczegółów się nie precyzuje więc nie ma podstaw do ew. pretensji.
Ja się nie będę z nimi użerać tylko dyplomatycznie do tego podejdę. Mówił sprzedawca, że linia produkcyjna 2017 to dlaczego dali silnik ze starej lini? Poza tym CJZD z tego co kojarzę to ma moment obrotowy 175 Nm, a nie 187 co jest już samo w sobie dużą różnicą.
EDIT: Rozmawiałem ze sprzedawcą przez telefon i mówi, że nie ma innych oznaczeń silnika, i że mam najnowszy, a inne silniki to tylko te stare na łańcuchu są (dodał jeszcze cytuje: "tamta osoba musi jakieś głupoty opowiadać albo ma stary silnik na łańcuchu"). Wydaje mi się, że znowu kręcą. @PinkFloyd czy ten znak CJZE masz w oficjalnych dokumentach gdzieś typu naklejka z danymi w instrukcji? Szukałem na googlu czegokolwiek o tym silniku i nie mogę nic na jego temat znaleźć.
Papierowy "wzrost" momentu o niecałe 7 % ... A w praktyce te silniki mają nieraz większe, lepsze parametry mocy i momentu. Stąd podejrzewam, że w takim układzie wszelkie zastrzeżenia co do typu zamontowanego silnika nie przyniosą żadnej zmiany. A czego oczekujesz - no bo chyba nie liczysz na wymianę silnika? A może problem polega nie tylko na samym silniku - a również wersji softwaru? Pozdrawiam
Właśnie po tej rozmowie przez telefon wydaje mi się, że to może być inna wersja softu. Silnika nie wymienią, ale zawsze można inne rzeczy wynegocjować. Z resztą ma ktoś jakiś link do tych danych o tym silniku albo chociaż zdjęcie?
Sam szukałem danych o tym silniku i nic nie ma a jak byk na rozrządzie iw papierach cjze a serwis wiadomo nie miał ani jeszcze jednego takiego na wymianę oleju bo idą dopiero od miesiąca i pono
Obiecane skany
WP_20161104_19_33_35_Raw.jpg
3072 x 1728 - 1M
WP_20161104_19_34_04_Raw.jpg
987 x 1547 - 425K
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Dzięki za zdjęcia. Ale nie wiem czy to jest inny silnik niż mój. Prawdopodobnie może to być oznaczenie nowego softu albo jeszcze zupełnie czegoś innego. Tak czy siak posiadam za mało informacji, żeby o cokolwiek się ich tam jeszcze pytać. Może ktoś lepiej poinformowany się później wypowie w tym temacie.
Skoda (R) ma w swojej nomenklaturze czteroliterowe oznaczenie kodu silnika. Kod zaczyna się literą C. - pierwsze 3 litery - to pojemność silnika i jego konstrukcja mechaniczna, - ostatnia 4 cyfra to oznaczenie mocy i momentu silnika w zależności od wersji oprogramowania.
To mam rozumieć , literka E znaczy inna moc lub soft? Jakos dynamicznie te 1.2 tsi jeździ jak na 110KM, choc wszystkie cjze na hamowni najmniej wypluwają seryjnie ponad 117 KM.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Mi zaufany Pan ze Skody w 2014 r. powiedział że mój Rapid ma w dok. 105 KM a faktyczne to powinien mieć 110KM VW celowo zanizal tę dane aby się ludzie nie bali kupować tak wyżyłowanych silników.
Większość tsi ma więcej KM niż jest w homologacji, ale wersja 105 ma mniejsza dawkę w mg o2mg niż wersja 110KM i mapy nie są takie same, sam CJZE już ma inna wartość obrotów maksymalnych i dawka od 105 większa o 3mg co w realu powinno być ok 120KM. Tym bardziej ze 105 na łańcuchu jaki masz a 110KM na pasku to zupełnie technologiczne inne silniki.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.