FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Otwieranie szyb
  • A już miałem nadzieję :P. To daj znać jak będziesz testował, to podjadę. 
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Inna wtyczka to niekoniecznie problem, jeśli piny da się wyjąć i przepiąć (znając zastosowanie konkretnych pinów) to może udałoby się to ruszyć.
    Rapid LB | 1.2 TSI 90KM | MY16 | Ambition MAX | Beż Cappuccino | 45 500km | 5,929L/100km | Bydgoszcz
  • Niekoniecznie może to być takie łatwe. Jeśli byś spojrzał na zdjęcia to panel od Rapida ma 12 pinów a panel od O3 ma 10 pinów.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • A więc, na obecną chwilę udało mi się ustalić u kolegi z innego forum, że w Rapidzie może być brak sterowników w drzwiach ( cokolwiek to znaczy ;)  i dlatego może się nie udać uruchomić wszystkich "automatycznych szyb".
    Czekam jeszcze na info z drugiego miejsca..... poczekamy zobaczymy.
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • @yunior81 Nie podoba mi Twoja wiadomość... Jak tak dalej pójdzie nie będę mógł przetestować Twojego panelu :-P 
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Wszystko się opiera na może.....
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Witam
    Nawet w rapidach od maja 2015 silniki szyb mają zintegrowane sterowniki do których bezpośrednio podpięte są kable od przycisków podnoszenia /opuszczania szyb. Tylko podnośnik kierowcy komunikuję się protokołem LIN BUS z modułem jednostki centralnej J519. Nie ma tu CAN-a i wygląda na to, że trzy pozostałe podnośniki nie komunikują się z niczym.
    FL_V147_MOTOR_DRV.jpg
    1096 x 773 - 290K
    FL_V147_MOTOR_DRV_1.jpg
    1097 x 773 - 225K
  • Co za upierdliwość. Nie długo przyciski szyb z silnikami będą Bluetooth się komunikować.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Mam mały problem, nie działa mi sterowanie szyb po obu stronach na tylnej kanapie. Od strony kierowcy wszystkie działają prawidłowo (pełna kontrola 4 szyb). Obstawiam bezpiecznik (choć raczej nie) lub problem przy kostce (szybciej), jak myślicie co może być przyczyną? ps. przypomniało mi się, że jakiś czas temu ASO wymieniało w R głośniki tylne bo padły, może przy okazji mi psikusa zrobili... aha od czasu tej ingerencji, nie testowałem tylnych szyb (nie było okazji), bo w 99% jeżdżę w max 2 osoby.
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition Komfort | Czarny Magic perłowy | 150 tys km | Gdańsk, Mazury - "Polska Północna"
  • "...może przy okazji mi psikusa zrobili"
    To na 99,9999% to.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • A nie masz czasem wciśniętego przycisku od blokady tylnych szyb ?
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • @van_daal też mi się tak wydaje... @yunior81 wiem, że najprostsze rozwiązania są najbardziej skuteczne, ale sprawdziłem tą blokadę już ze 100 razy i to nie to ;-) niestety...
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition Komfort | Czarny Magic perłowy | 150 tys km | Gdańsk, Mazury - "Polska Północna"
  • Mam pytanie również odnośnie elektrycznych szyb. Piszę w imieniu kolegi, który posiada Rapida z 2014 roku, zakupił nowy samochód z salonu z elektrycznymi 4 szybami, ale dopiero po jakimś czasie zorientował się że nie posiada możliwości regulacji tylnych szyb w przednim panelu kierowcy :), przyciski są tylko w tylnych drzwiach. Prawdopodobnie jakieś dziwne kombinacje były na etapie montaży, nie wiem. Podłączyłem się VCDS i w sterowniku elektrycznym były wyprogramowane przednie jak i tylne szyby, po wpisaniu przednich szyb nie mogłem ręcznie ich wysterować z VCDS (nie można było wykonać testu). Zdekodowałem dokładnie VIN i po wpisaniu do Etki okazało się, że faktycznie ten model powinien mieć panel szyb na 4 oraz inną wersję modułu elektrycznego (obecnie ma z końcówką M a powinien mieć z P). Moje pytanie, spotkaliście się z czymś takim? Bo powiem szczerze posiadam inny samochód z koncernu VAG i takich przebojów jeszcze nigdy nie spotkałem, ale żeby pomylić części w fabryce to już jakaś żenada.
    Szukałem po aukcjach nowy sterownik i przełącznik do szyb, można je dostać w miarę za rozsądną cenę, pytanie czy po adaptacji będzie to działać tak jak należy?  
  • Co do podmiany sterownika i przełącznika nie wiem czy będzie działać, sam bym chciał sprawdzić czy zadziałają u mnie przełączniki z MY16 aby mieć automatyczną szybę kierowcy.
    Co do tej poniekąd dziwnej konfiguracji. Otóż była taka konfiguracja Rapida, gdzie były wszystkie cztery szyby elektryczne ale kierowca miał możliwość sterowania tylko przednimi i mógł tylko zablokować tylne aby pasażerowie a najczęściej dzieci nie otwierały szyb. Czyli jest taka kombinacja możliwa.
    Inną sprawą jest to co piszesz na początku, że auto jest z 2014 r. Jeśli masz taką konfigurację to pytanie czy aby napewno to auto jest z 2014 r. lub czy nie było bite i ktoś kto je składał wsadził odpowiednie części ?
    Otóż taka konfiguracja, o której piszesz była oferowana w autach z 2012 r. i pierwszej połowy 2013 r.  W pierwszej połowie 2013 r. jeszcze przed zmianą roku modelowego (jak dobrze pamiętam) lub właśnie w momencie tej zmiany na MY14 (rok produkcji 2013) producent poszedł po rozum do głowy i zaniechał takiej dziwnej oszczędności i kierowca może sterować wszystkimi szyba jeśli są elektryczne. Tym bardziej w roczniku 2014, którym sam jeżdżę i tam są 4 przełączniki.
    Zweryfikuj dane o aucie bo coś tu jest nie tak, w tym co piszesz albo z samochodem.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Co do samochodu, to fakt jest to rocznik 2013, modelowy 2014. Jednak co mnie zastanawia, jak wrzuciłem VIN do Etki ewidentnie pokazuje mi panel do sterowania 4 drzwiami i inny sterownik elektryczny niż ten co jest w samochodzie (inna końcówka literowa). Sam samochód na pewno nie był bity, bo był wzięty bezpośrednio z salonu, tyle że fakt, kolega faktycznie sporo negocjował cenę zakupu, ale aż tak? :)
  • @danielos Ja mam dokładnie ten sam rocznik i mam cztery przyciski. Wydaje mi się, że po prostu Skoda do "paru" aut z tego rocznika "upchnęła" jeszcze stare części.
  • no właśnie też tak pomyślałem,, pytanie tylko czy zmiana na inny sterownik i panel sterowania przywróci poprawną konfigurację. Nie znam jeszcze samej elektryki, co jest namieszane, czy jest pełne okablowanie. No i najważniejsze, czy zmiana sterownika jest możliwa, bo przewody można zawsze nowe dołożyć.
  • Nie wiem co powiedzieć bo dziwna sprawa z tym samochodem bo MY2014 (produkcja 2013) już miały fabrycznie 4 przyciski. 
    Taki przypadek jak u Ciebie pojawiał się w produkcji 2013 ale jeszcze MY2013. Może jednak wynegocjował sporo bo brał auto z placu, które długo stało i jednak to MY2013.
    Z drugiej strony mówisz, że VIN wskazuje na co innego.
    Sytuacja podobna jak z osłonami przeciwsłonecznymi nad przednią szybą. Są tu osoby, które mają podobne daty produkcji auta i wyposażenia a mają różne osłony (z lusterkiem lub bez czy z uchwytem na kwity lub bez). Czysta loteria ale w przypadku szyb elektrycznych była oficjalna informacja produktowa, że taka zmiana została dokonana od konkretnej daty produkcji auta.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Odświeżam temat.
    Miałem a właściwe nadal mam możliwość przetestowania w modelu MY2015 przycisków szyb elektrycznych od strony kierowcy z modelu MY2016 czyli z możliwością automatycznego opuszczania jak i podnoszenia szyby kierowcy przy pojedynczym wciśnięciu czy pociągnięciu przycisku.
    Starszy i nowszy przełącznik wygląda tak samo. Na pierwszy rzut oka można go rozróżnić tylko po nr produktu (mam taki sam jaki nam pokazał na zdjęciach @maciektsi) i wprawne oko w starszym modelu zauważy blokadę przycisku klawisza szyby kierowcy aby nie dało się pociągnąć do drugiej pozycji (każdy z przycisków ma te blokady i łatwo można by było się ich pozbyć). W nowszym jej nie ma dlatego można pociągnąć przycisk dalej.
    Po podłączeniu u siebie przycisków z MY2016 szyby działają ale niestety tak samo jak na fabrycznych przyciskach. Działa automat przy opuszczaniu ale przy pociągnięciu przycisku do zamknięcia w automacie nie ma reakcji. Szyba rusza ale jak puścimy przycisk od razu się zatrzymuje. Czyli jest tak jak było.
    Zerknąłem na wtyczkę bo pomyślałem, że może nie ma jakiegoś przewodu i dlatego nie działa ale okazało się, że wszystkie piny są obsadzone. Myślę, może kodowanie.
    Podpinam komputer z VCDS 15.7.1 znalazłem kilka opcji związanych z elektrycznymi szybami, odklikałem kilka różnych kombinacji i poszczególne testowałem ale niestety nic nie pomogło (jedynie znów coś przez przypadek kliknąłem i po wciśnięciu pedału hamulca zapalała się lampka spalonej żarówki, na szczęście była kopia to nie musiałem szukać co i gdzie zrobiłem i tylko przywróciłem kodowanie).
    Teraz tak. Albo coś nie tak kodowałem, może użyłem nie tej wersji aplikacji i trzeba jeszcze spróbować na jakiejś starszej lub nowszej (choć to raczej mało prawdopodobne), ewentualnie problem głębszy w postaci innego modułu komfortu albo mechanizmu podnoszenia szyb.
    A może odpowiedź jest w schemacie podesłanym wyżej przez @nichicon ale jak go nie potrafię rozszyfrować i porównać z moim autem.
    Jak ktoś ma jakąś koncepcję jak ewentualnie to uruchomić w MY15 i starszym wykorzystując przyciski z MY16 (MY17) to rzucać pomysły, będę testował.
    PS. @yunior81 jak nie było przycisków tak nie było a tu nagle ty mi proponujesz :-P i w tym samym czasie wpadł mi w ręce jeszcze jeden moduł z przyciskami :)
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Na obecna  chwile, mozesz "rwać" wszystko co chcesz ;)
    ps. tak na marginesie 1,2 TSi 90 km powyżej 120 zdecydowanie gorzej jedzie od 110. 
    Rozmawialm z Enriqezem z clubu Octavii i zdecydowanie stwierdził, ze brak jest w drzwiach odpowiednich sterowników - jesli dobrze pamietam, takze to nie kwestia przyciskow. 
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?