Wracam do tematu: Przy załączeniu stacyjki zapalają się wszystkie kontrolki w celu wizualizacji ich działania. Po chwili większość z nich gaśnie. Kontrolka oleju jest CZERWONA - nie jak kol. lookashECL pisze o żółtej. Stąd moje pytanie - czy kol. nie pomylił symboliki ikon czy kolorów kontrolek? Tym bardziej - że tu na forum mamy po raz pierwszy sygnalizowany taki problem. Warto by go do końca "rozgryźć" i podać dla ogółu klubowiczów jak to jest. Pozdrawiam
Jercen u mnie przy teście kontrolek zawsze zapalała się zółta kontrolka oleju. Teraz już jej nie ma. A u Ciebie jaki kolor kontrolki przy teście sie zapala?
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
Na mojej (standardowej tablicy) mam taki układ: Mam czerwoną kontrolkę oleju, nie mam żółtej. Po chwili większość kontrolek gaśnie. Mam nie zmieniony okres wymiany oleju - pozostałem co 30 tkm/2 lata na LL.
Do MY15 włącznie w zegarach występują dwie lampki tyczące się oleju, czerwona i pomarańczowa/żółta (jak kto woli). Czerwona oliwiarka informuje o niskim ciśnieniu oleju. Jak miga to coś się dzieje z ciśnieniem. Pomarańczowa oliwiarka informuje o niskim poziomie oleju (świeci się) lub uszkodzonym czujnikiem poziomu oleju (miga).
Od MY16 też są dwie lamki ale tam one różnią się symbolem więc prościej je rozróżnić. Symbol zwykłej oliwiarki informuje o ciśnieniu oleju. Zaś symbol oliwiarki nad falującą powierzchnią oleju/cieczy informuje o poziomie oleju. Przy tych lampkach też pojawiają się kolory czerwony i pomarańczowy i w zależności jaki się pojawi co innego oznacza.
Informacje zaczerpnięte z instrukcji 11/2014 dla MY15 i 05/2016 dla MY17
W moim przypadku gdzie mam MY15 od nowości przy testach nie pojawiają mi się symbole oliwiarek. Jeszcze na oczy nie widziałem ani czerwonej ani pomarańczowej. Za to informacja o temperaturze oleju nadal jest i funkcjonuje prawidłowo.
Mam ustawiony LongLife ale i tak zmieniam olej wcześniej bez zmian w komputerze.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
A teraz najlepsze .... Pozwoliłem sobie zapytać mailowo wszytskie ASO w mojej miejscowości na w/w temat. I uwaga !!! Wszystkie ASO odpowiedziało tak samo, mianowicie cytat: "Przeprogramowując komputer z okresu QI6 na okres stały wymiany oleju QI4, automatycznie wyłącza się czujnik poziomu i temperatury oleju. Dlatego, na zestawie wskaźników nie będą pojawiały się wymienione przez Pana kontrolki." I co Wy na to?
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
To jakieś jaja jeśli ktoś tak pisze. Przecież to jest nielogiczne! Co ma piernik do wiatraka? Znaczy się ma QI4 oleju nie ubywa i czujniki poziomu i temperatury są niepotrzebne? Po drugie ja mam QI6 i podczas testu układu u mnie te lampki też się nie zapalają, więc przejście na QI4 nie ma raczej znaczenia. Jedynie co to temp. u Ciebie znikła a u mnie nadal jest. Po trzecie w instrukcjach, które wczoraj analizowałem (11/2014 i 05/2016) nie ma ani słowa, że te kontrolki w jakiejś sytuacji czy właśnie w związku ze zmianą okresu wymiany oleju zmieniają swoją funkcjonalność. Po czwarte wyłączenie tych lampek może spowodować nieświadome uszkodzenie silnika.
Ręce opadają....
A jeśli tak jest to nie wiem jak to logicznie wytłumaczyć i co miał projektant silnika na myśli.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
grzesk "Po czwarte wyłączenie tych lampek może spowodować nieświadome uszkodzenie silnika."
To samo powiedziałem w ASO jak pojechał do nich na rekalamcje. A koles do mnie.... "Musi Pan sprawdzać bagnetem poziom oleju. " Pytam a co z kontrolką czeroną od oleju. A koleś odpowiada.... "ciężko powiedzieć"
No k....wa ręce opadają :-(
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
Po 1 zmieńcie ASO, po 2 wszystkie opcje, które posiada komputer a są włączone mozna wyłączyć i odwrotnie. Reszta to bzdury powielane przez pracowników ASO i nie można mieć do nich pretensji, mówią to co usłyszą i czego się nauczą na szkoleniu w Poznaniu. Dalsze dywagacje dlaczego w ASO mówią/robią tak a nie inaczej są bezcelowe.
@yunior81 Ok zgadzam się ze wszystkim co napisałeś i może to bezcelowe aby debatować dlaczego ASO tak robi ale pomimo tego, że Poznań im tak mówi, może i naucza nie zwalania tych ludzi od myślenia! W takim razie wygląda to tak, że w tych ASO pracują ludzie co nie mają kontaktu z autami i klepią zasłyszane formułki bo dla normalnego człowieka mającego minimalną ilość oleju w głowie to się kupy nie trzyma. Mi by było wstyd i by mnie skręcało coś takiego powtarzać.
A co do bagnetu to można a nawet trzeba nim sprawdzać poziom oleju bo elektronika w każdej chwili może paść ale już mamy te czujniki w aucie to niech działają, zwłaszcza ciśnienia i temperatury oleju, bo są bardzo ważne a nie wsadze palca czy termometru do silnika aby temperature sprawdzić.
Do tego by wytłumaczyli w jakim celu niby tak postępują przy zmianie planów serwisowych. W jakim celu niby te czujniki wyłączają bo tego nikt nie powiedział.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
@grzesk, a może zwyczajnie w świecie ( nie broniąc pracowników ASO ), zmieniając interwał wymiany oleju w kompie, zmiana ta wyłącza "przy okazji" te kontrolki a oni juz nie maja oficjalnych pism jak je przywrócić. Ja im się nie dziwie, jesli coś spierniczą odpowiadają za to i tyle. Nie raz widziałem jak wygląda pismo usunięcia danej usterki w ramach gwarancji przez Skodę Poznań. Dołączona jest cała dokumentacja serwisowa danego samochodu z wszelkimi pierdołami, które na pozór nie mają z dana reklamacja nic wspólnego.
ps. czasami zdarzają się serwisy , które wiedzą jak zakodować np. ledowe oświetlenie tablicy
@grzesk "Od MY16 też są dwie lamki ale tam one różnią się symbolem więc prościej je rozróżnić. Symbol zwykłej oliwiarki informuje o ciśnieniu oleju. Zaś symbol oliwiarki nad falującą powierzchnią oleju/cieczy informuje o poziomie oleju. Przy tych lampkach też pojawiają się kolory czerwony i pomarańczowy i w zależności jaki się pojawi co innego oznacza."
Nie mam u siebie ani jednej z w/w lampek:
DSC_0589.jpg
2592 x 1944 - 1M
RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
@maciektsi, jeśli chodzi o Twoje zegary to moje informacje pochodzą z instrukcji od auta MY17 ale w Twoim jest tak na samo. Jeśli nie pojawiają się podczas testu nie oznacza, że ich nie masz. Pewnie masz taką samą sytuację jak u mnie i nie tylko, kiedy na początku się nie zapalają. Jedynie jak na razie u @jercen 'a widnieje czerwona.
W służbowej O3 do której mam dostęp też te lampki się nie zapalają podczas testu ale była sytuacja, że pomarańczowa się pojawiła i komunikat na Maxi-Dot aby uzupełnić olej. Więc działa a tam jest taki sam zestaw zegarów jak w F3 czy Rapidach od MY16.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Porównując zamieszczone tu fotki kontrolek - nie tylko, że zmienia się wygląd niektórych kontrolek, to również ich rozmieszczenie w ramach już nie tylko obrotomierza/prędkościomierza, ale kontrolki wchodzą też na przestrzeń między zegarami. Będzie trudno jakoś usystematyzować zasadę rozmieszczania poszczególnych kontrolek. W przypadku oleju - pozostaje mechaniczne (ręczne) sprawdzanie co jakiś czas poziomu, a pozostałe kontrolki zazwyczaj zapalają się stosownie do wykonywanych czynności czy sytuacji w samochodzie. Dla kierowcy często zmieniającego Rapida z różnych roczników - orientacja do umiejscowienia kontrolek może być małym utrudnieniem, pozostaje więc uważna obserwacja kontrolek tablicy. Z drugiej strony - nie możemy oczekiwać stosowanie kontrolek w tym samym miejscu w coraz nowszych rocznikach, ponieważ ich ilość wzrasta. Nawet nie tylko zależy od wersji silnikowej, ale wprowadza się coraz więcej nowych systemów czy urządzeń, które w poprzednich rocznikach nie występowały. Jest to raczej wymóg niż fantazja projektantów tablic. Może ma ktoś porównanie do innych marek - czy i tam dochodzi do takich zawirowań w temacie kontrolek. Pozdrawiam
Rozmieszczenie kontrolek od R MY 2016 jest takie same jak w S3 F3 i O3. Zauważyłem to pracując obecnie w ASO. Dziennie mam styczność z kilkunastoma w/w pojazdami i widać wyraźnie że zegary są robione "na jedno kopyto". Od F3 po S3 są takie same a różnica to wykończenie tarcz obrotomierza oraz prędkościomerza i MAXI DOT który w O3 i S3 jest "kolorowy". W superbie pod czcionką występuje ozdobny srebrny pasek.
Różnica między Dieslem i Benzyną jest taka że kontrolka EPC jest zamienna z kontrolką świec żarowych.
RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
@maciektsi miałem zrobić wczoraj takie zdjęcie aby było widać wszystkie lampki ale wyprzedziłeś mnie z tą latarką :-).
Oki wszystko jasne, że każdym aucie czy zegarach kontrolki mogą być w innych miejscach ale są i mają wszędzie zbliżony jak nie taki sam symbol bo ich zadanie jest takie samo. Nadal jednak nie mamy odpowiedzie dlaczego tak a nie inaczej u @lookashECL się zaczęły zachowywać i dlaczego dostał taką "dziwną" odpowiedź z ASO.
@maciektsi a może Ty z racji tego, że pracujesz a ASO jak sam napisałeś ze swojego miejsca pracy uzyskasz odpowiedź na dręczące nas pytanie i czy też będzie taka odpowiedź i czym ją argumentują po zadaniu dodakowych pytań?
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
maciektsi pytanie mailowe tej treści zadałem w ASO
Witam serdecznie, Temat dotyczy Skody Rapid LB 1,2 TSI 105KM. Bardzo proszę o odpowiedź na poniższe pytanie: Czy przeprogramowanie komputera pokładowego na stały okres wymiany oleju QI4 (15000 km lub 1 rok) wiąże się z brakiem wskazań temperatury oleju na liczniku MaxiDot oraz brakiem jakiejkolwiek z kontrolek oleju na zegarach (tzw.oliwiarki)?
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.