Kiedy silnik osiągnie zadaną temperaturę (jaką?) przełącza się z benzyny na LPG i w trakcie tego przełączania następuje lekkie, ledwo wyczuwalne szarpnięcie. Za 3 dni ma przegląd, więc czy warto to zgłaszać, czy to normalny objaw w tym typie? W Poldku czy Fabii miałem LPG, jednak nie było w nich takiej instalacji.
Jak silnik jest ciepły to nie mam żadnych szarpnięć. Sporadycznie zdarzy się pojedyncze minimalne szarpnięcie przy pierwszym przełączeniu na zimnym silniku.
Fabrycznie temperatura przełączenia jest już i tak dość wysoko. To pojedyncze szarpnięcie przy pierwszym przełączeniu można wyeliminować skracając wężyki od wtryskiwaczy do kolektora.
Instalacja ma 3 miesiące, myślę, że jutrzejszy przegląd po 2 latach coś wyjaśni. Lekkie szarpnięcie, właściwie drgnięcie, jest na jeszcze zimnym silniku, dosyć szybko się przełącza. Zimą oczywiście będzie to trwało dłużej, ale póki co, nie widać jej ;)
Ja mam roczną instalację i na przeglądzie muszą wyregulować, jak stoję na światłach rano i akurat jest moment kiedy ma się przełączyć PB na LPG auto gaśnie - nie wiem jak to działa bo system start n stop wyłączam ale zdarza się że elektronika sama odpala go z powrotem. Poza tym LPG jest fajne :) mam w citigo 1.0 MPI i tam to już w ogóle wymiata ekonomia jazdy.
RAPID LB | 1.2 TSI LPG 110KM | MY 2017 | STYLE | WHITE MOON METALIC |3000 i rośnie :) | SMI
To samo pomyślałem, jak poprosiłem o podniesienie progu przełączenia z benzyny na gaz przy przejściu z wolnych obrotów bo szarpało przy puszczaniu sprzęgła to przeklepali z kartki "nową" inną mapę.
Wszyscy, którzy maja w swoich samochodach instalacje LPG, musza byc świadomi tego, ze ASO nie ma kompletnego pojęcia o montazu instalacji i ich strojeniu. Opierają sie tylko na skryptach dostarczonych przez Landi Renzo. Jak moze dobrze działać instalacja, ktora została zamontowana wg instrukcji w formacie A4, w ktorej jest wiecej obrazków niz treści, co/gdzie/ i jak zamontować a strojenie polegało na wgraniu „czegoś” z płytki na postoju i juz ? O ile w zwykle silniki jakos jezdza na programie z płytki o tyle w TSI jest to bardziej skomplikowane. Skoro te instalacje w ASO sa takie jak inne, to po co każą dolewać jakies magiczne środki do benzyny itd. ? Tez kiedys myslalem, po przygodzie z instalacja Landi Renzo, ze pewne rzeczy jak szarpnięcia, gaśnięcia itd. itp. „musza” miec miejsce, no bo przecież jeżdżę na gazie do czasu kiedy mając problemy z ww instalacja , zacząłem sie interesować bardziej szczegółowo tj. montażem, strojeniem i nagle sie okazalo, ze gazownicy bez wiedzy w montazu i strojeniu wciskają klientom takie rzeczy, ze mozna z nimi smialo pójść do sądu i wygrać na pierwszej rozprawie.
W większości ASO faktycznie jest jak piszesz, choć zdarzają się rodzynki. Sam znam jednego dealera gdzie pracuje gazownik z prawdziwego zdarzenia. Gazowy komputer sterujący jednak ma dodatkowe możliwości dopasowania dawki gazu na podstawie korekt trim komputera benzynowego więc tak tragicznie nie jest. Zresztą już ostatnie omegasy to miały w uproszczonej formie, choć często nie podłączane przez "montażystów" z ASO.
Ja miałem w swoim rapidzie trochę problemów z lpg, koledzy z forum pamiętają. Uporałem się ze wszystkim gdy znalazłem dobrego gazownika. Od roku mam spokój. Jak rozpoznać dobrego gazownika? To taki który nigdy nie włoży Ci filtra z papieru - mój gazownik mówi że papier to nadaje się tylko do gazet. Coś musi w tym być ;-)
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.