Wszystko jest możliwe, jest kilka firm które montują LPG w TSI jeżeli chodzi o wtrysk pośredni LPG. Jeżeli byś chciał zamontować wtrysk ciekły gazu to jest już większy problem bo nie do wszystkich wersji się to już pojawiło, a ceny są na razie bardzooooooooo duże.
Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
Bodajże rok temu zapytałem u jednego dealera czy mi zamontują LPG do nowego Rapida SB z DSG. Twierdził że tak. Finalnie nie zamówiłem - w ogóle nie kupiłem wtedy - i się waham czy wrócę do tematu, a w tym roku kupię jakieś auto. W każdym razie R SP 1.4 TSI DSG dalej w zakresie rozważań.
Nie bierz w ogole pod uwage instalacji LPG z salonu, chyba, ze masz duzo wolnego czasu i cierpliwości na jeżdżenie na poprawki z którymi ASO nigdy sobie nie poradzi. Ludzie maja sporo problemow z instalacjami zakładanymi w salonie do zwykłych silników MPi a co dopiero do bezpośredniego wtrysku. Do silnika 1,4 TSi mozna zalozyc instalacje poza ASO, ktora bedzie pracowała bezproblemowo przy bardzo malym udziale benzyny. Polecam zadzwonić do zakładu montujacego chyba najwiecej aut w PL z bezpośrednim wtryskiem tj. do Zbroslawic lub poszukać namiarów na ten zaklad na lpg-forum. Tam uzyszkasz konkretne informacje, ktore pozwolą ci podjąć „lepsza” decyzje o zakupie auta z konkretnym silnikiem.
Pozwolę sobie nie zgodzić się z opinią z pierwszego zdania :) Jako użytkownik dwóch skód z silnikami z lpg "salonowymi" jestem zaprzeczeniem tej tezy. Słaby punkt instalacji to niska trwałość wtryskiwaczy. Reszta zależy od tego, czy montażysta zastosuje się do instrukcji montażu ... jak w każdym warsztacie.
Szanuję Twoje zdanie, jednak pozostanę przy swoim ;) Jak może zostać dobrze założona ( dobrze założona - to jest duuuże uogólnienie) instalacja wg instrukcji z kolorowymi obrazkami jak ? co? i gdzie przykręcić ? Domyślam się, że chodzi o powtarzalność montażu oraz o ewentualne szukanie usterek przez inne ASO. Jak może prawidłowo działać instalacja na programie z płytki bez strojenia jej na drodze przy użyciu sondy AFR ? Wyjazd na drogę oczywiście jest ale tylko jako sprawdzenie czy wgrany gotowiec "działa" ;) Pomijam problemy z wtryskiami, bo w Rapidzie są one dużo mniejsze niż w Octavii II. Kolejny problem ( o którym się nic nie mówi - choć powinno ) związany jest z reduktorem umieszczonym w lewym nadkolu. Problem, choć banalny, dotyczy montażu samego reduktora jak i jego platikowych kolanek od wody, które pod wpływem kiepskiego montażu jak i kiepskiej jakości części puszczaja płyn chłodzący. Jeśli ktoś ma szczęście i brak porównania z takim samym samochodem z instalacja zakładaną poza ASO i prawidłowo wystrojoną, to będzie jeździł i chwalił montaż z ASO :)
Czytałem o tym jak przygotowują pakiety LPG do montażu. Teoretycznie założenie dobre - ma nie być możliwości pomyłki. Wydaje mi się, że brak strojenia będzie się odbijał na pracy i/lub trwałości silnika. Przy dotrysku benzyny - 20 kkm/rok to jednak za mało by ryzykować. W Octavii I miałem 1.6 MPI. Ten bez wahania bym zagazował.
Oczywiście, że szukając dobrego gazownika i jadąc na montaż czy na strojenie liczymy, że trafimy na profesjonalistę, dla którego dokładność i znajomość podstaw mechaniki to podstawa. Życie jednak weryfikuje ten pogląd. Większość instalacji jeżdżących w autach po naszych drogach nie "widziało" sondy afr a gazownicy bazują na swoim doświadczeniu. Jako świadomi kierowcy oczywiście szukamy tych profesjonalnych mechaników czy gazowników i liczymy, że swoją robotę zrobią jak sobie wyobrażamy. Tacy mechanicy nie są jednak większością, żeby nie powiedzieć, że se świecą ich szukać. Dobrze założona instalacja to założona zgodnie ze sztuką, najlepszą wiedzą, technologią i nie generująca zakłóceń dla działania silnika. Pojechałem na strojenie po wymianie wtrysków med w Octavii na barracudy do warsztatu, który ma chyba najlepszą opinię w mieście i autoryzację landi. Po tym "strojeniu" korekty na wolnych miałem 22%, pod obciążeniem 9%. Czy to znaczy, że wszyscy tak działają? NIE. Ale renoma nie znaczy, że komuś się chce. Zmierzam do tego, że procedury po coś są. Jeśli mechanik się do nich zastosuje to szansa na dobry montaż jest spora. Pozostaje strojenie, które jest już sztuką i tu aso z ich podejściem nie ma szans w porównaniu z dobrymi gazownikami. Mapy dostają z centrali a ich niedopasowanie do egzemplarza trochę niweluje korzystanie sterownika gazowego z korekt sterownika Pb ale jeśli coś ma działać dobrze musi być wygładzone i dopasowane do egzemplarza zgodnie ze sztuką i procedurami a nie "na oko".
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.