Dzisiaj po trasie, a dokładnie na postoju poczułem przy zapalonym silniku zapach benzyny wydostajacy się z nawiewu . Dzien wcześniej tankowałem do pełna, a nawet ciut więcej. Czy to mogło mieć wpływ? Oczyściłem otworek odpowietrzający pod korkiem wlewu paliwa bo był zabrudzony, ale nie pomogło. Gdzie szukać powodu?
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Otwór pod korkiem wlewu paliwa to nie otwór odpowietrzający. To odpływ wody z "komory" korka wlewu. Z drugiej strony wlewu, do tego otworu dołączona jest rurka, odprowadzająca wodę w dół. Po zdjęciu nadkola widać to najlepiej. Możesz tam nalać trochę wody, powina zaraz wylecieć za tylnym kołem.
@malutki - dlatego nic nie pomogło :) Poruszałem też takim małym elemencikiem ktory widoczny jest po lewej stronie we wlewie paliwa, myśląc że to może odpowietrznik. Ale też bez zmian
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Wlot powietrza do kabiny jest z kanału wodnego, oddzielonego grodzią od komory silnika. Powietrze jest zaciągane poprzez kratki wlotu (plastikowej pokrywy) z pod szyby. Nie ma bezpośredniego połączenia/przejścia powietrza z komory silnika do kanału wodnego. Stąd albo zaciągnąłeś zapach paliwa od innego, zewnętrznego zródła albo musiałbyś mieć bardzo duży wyciek paliwa w komorze silnika, by wypary benzyny dostały się do kanału i dalej do kabiny. Nie podajesz, czy to było jednorazowo czy objawy występują częściej, ciągle. Nie zaglądałeś do komory silnika?
Objawy mam cały czas od dzisiaj rana. W trasie nic nie czuć. Sprawdzałem komorę silnika i tam nic nie czuć ani nie widać. Na inym forum wyczytałem że w fabii uszkodzeniu ulegała katowa rurka wchodząca do pokrywy zaworów, ktory miała służyć do odpowierzenia. Taka niby odma
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Usterka znaleziona. Tak jak pisałem wyżej standardowa wada skody jeszcze od czasów Fabii. Ktoś może wie jak się nazywa to coś ze zdjecia. Niestety końcówka został chyba w pokrywie zaworów lub wpadła do zaworów.
IMG_20180903_090604.jpg
2452 x 2669 - 2M
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
To raczej niewłaściwe obchodzenie się z przewodami podczas prac w komorze silnika, np. przy wymianie filtra. Ten wężyk nie ściąga się z króćca, tylko z drugiej strony, od obudowy filtra powietrza. Wprawdzie tam idzie ciężej, ale nie ma ryzyka uszkodzenia plastikowej kształtki, jak w Twoim przypadku.
Nigdy nie wykonywałem samodzielnie prac w moim Rapidzie, więc albo stało się to w serwisie Skody albo to co bardziej podejrzewam wada materiału co ewidentnie pasuje do usterek Skody
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Problem rozwiązany. Zawór odpowietrzenia odmy kupiłem w ASO Skody za 76 zł. Dostępny od ręki. W innym sklepie cena oryginału (zamienników brak) 105 zł.
Resztki zaworu udało się wyjąć razem z gumowym pierścieniem w który wchodzi zawór.
Podejrzewam, że jakieś mniejsze elementy zostały wessane pod pokrywę zaworów, ale przestudiowałem rosyjskie i skandynawskie fora (VW, Skoda) i podobno ten plastik nie może zrobić szkody.
Potem włożenie samego pierścienie, wymiana zaworu na odmie i zamontowanie w gumowym gnieździe.
Do wymiany przyda się płaski śrubokręt do wyciągnięcia pierścienia i małe sprawne rączki. W innym przypadku trzeba ściągać kanał
Powodem usterki jest słabej jakości plastik z którego wykonany jest zawór. Ponieważ jest on zamontowany do pokrywy zaworów, więc pracuje w wysokiej temperaturze. Plastik ulega przegrzaniu, przez co staje się kruchy i rozsypuje się. Stary zawór byłem w stanie zgnieść w rękach bez wielkiej siły.
Na forach VW i Skody jest to częsta usterka, więc ewidentnie wada materiałowa.
IMG_20180904_124655.jpg
2976 x 3968 - 2M
Zawór.jpg
750 x 750 - 94K
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.