Dla poszukujących rozwiązania zmiany zasilania gniazda zapalniczki po zaplonie: 1. kupujecie wyjmaki do pinów samochodowych 2. Odkręcacie dwie śruby mocujące gniazdo bezpieczników 3. Wyjmujecie pin z gniazda nr 45 (MR17) 4. Przekładacie do gniazda nr 28 5. Voila
Dzięki, A powiedz mi odnośnie punktu drugiego. Jak wyjąć tę skrzynkę bezpieczników. Odkręcam te 2 śruby i cała skrzynka bezpieczników leci do tyłu ale nie chce szarpać aby ją wyjąć. Poza tym ona z tyłu też jest jakimś plastikiem osłonięta. Mam to po prostu pociągnąć?
Pchasz do tyłu i później skrzynką i przewodami tak manipulujesz, żeby skrzynka wyszła dołem. Przewody zachaczą się o wspornik gniazda OBD2, ale spokojnie możesz je przełożyć pomiędzy słupek, a ten wspornik. Przewody są pod plastikowym przykryciem, które wysuwasz w stronę tunelu środkowego
Rasz: tak. Modyfikacja ma na celu odłączanie zasilania wraz z wyłączeniem zapłonu. To jest tak proste, że nie ma co fotografować. BTW. Widzę, że jesteś z Łodzi. Możesz podjechać na Teofilów - wykonam Ci tę modyfikację bezpłatnie.
Skoda w całej historii produkcji R miała kilka różnych wersji/zestawów bezpieczników. Stąd mogą być różnice w położeniu poszczególnych bezpieczników. Warto poszukać rozłożenia swoich bezpieczników w instrukcji obsługi, gdzie do danego modelu (z danego rocznika) podany jest rozkład bezpieczników.
"Warto poszukać rozłożenia swoich bezpieczników w instrukcji obsługi, gdzie do danego modelu (z danego rocznika) podany jest rozkład bezpieczników. " Czasami w instrukcji są błędy! (u mnie któryś z bezpieczników miał być tylko od spryskiwacza, a "wiszą na nim" jeszcze wycieraczki - które wg. instrukcji powinny być podpięte pod inny bezpiecznik,
@jercen wiem, właśnie dlatego pytam, czy na pewno chodzi o ten bezpiecznik :) Bo wg instrukcji z 2017 za gniazdo zapalniczki odpowiada inny. W każdym razie, rozumiem że chodzi po prostu o przepięcie pinu z gniazda odpowiadającego za gniazdo 12v do jakiegokolwiek wolnego gniazda, które działa razem z zapłonem? Czy ktoś wie które gniazdo będzie dobre dla modelu z 2013?
Zakładałem gniazdo zapalniczki w bagażniku. Niestety nie znalazłem wolnego bezpiecznika - wykorzystane są wszystkie w zależności od wersji wyposażenia ( rocznik 2013) Pozostałe pola są puste. A właściwie linia plusa jest - a nie ma 'wyjscia". Zamówiłem skrzynkę bezpieczników z Romstra i przełożyłem z niej wyjście na bezpiecznik ????
@romblacko - pewnie masz gniazdo zapalniczki w kabinie, pomiędzy przednimi fotelami. To gniazdo ma bezpiecznik 15A w tablicy bezpieczników, pod kierownicą. Czy nie prościej założyć na ten bezpiecznik by-pass i poprowadzić zasilanie do dodatkowego gniazda? Jest jeszcze i inne rozwiązanie - tylko po co komplikować rozwiązanie? Zawsze możesz dołączyć fotkę swojego modu, otrzymasz dalsze info.
Jakim dokładnie narzędziem (wyjmakiem) należy wyciągać piny z gniazda w skrzynce bezpieczników? Chodzi mi o piny odpowiadające "dużym" bezpiecznikom. Próbowałem różnych rodzajów wyjmaków, bez skutku.
Podepnę się pod temat. Kupiłem wideorejestrator i będę chciał przepiąć gniazdo zapalniczki na po zapłonie. Jakąś wiedzę elektryczną mam tylko właśnie pytanie o właściwe narzędzie. Rozumiem że wolne gniazdo na bezpiecznik aktywne po zapłonie szukacie miernikiem czy też jest to gdzieś rozpisane?
W instrukcji obsługi jest rozpiska bezpieczników dla danego rocznika (niektóre roczniki mogą się różnić rozłożeniem bezpieczników). Tyle, że jak znajdziesz wolne gniazdo i założysz bezpiecznik - to jak poprowadzisz dalej zasilanie z tego bezpiecznika, jak podłączysz przewód? Zdecydowanie prościej i szybciej jest zastosowanie by-pass, przewód podłączasz do dodatkowego gniazdka 12 V, a do niego umieszczasz zasilacz wideorejestratora. Całość spokojnie mieści się za tablicą wskaźników.
W zaproponowanym rozwiązaniu - nie ingerujesz w dotychczasowy obwód gniazda zapalniczki. Pozostaje ono nadal "wolne" i jest pod ciągłym zasilaniem. Unikasz jeszcze dodatkowego kabla zasilania ze środkowego tunelu do miejsca mocowania rejestratora. Propozycja jest taka, że z tablicy bezpieczników wyprowadzasz kabel zasilający już "po stacyjce". Tym kablem 12V zasilasz rejestrator (np. poprzez gniazdko + zasilacz wideorejestratora) albo i innym zasilaczem, dającym potrzebne źródło prądu do wideorejestratora.
Spokojnie możesz podpiąć się bypass-em z miejsca, gdzie masz 12V zasilania po załączeniu stacyjki. Jest tych miejsc kilka. Ten kabel wyprowadzasz za przyrządy, montujesz dodatkowe (samodzielne) gniazdo 12 V, do którego prowadzisz jeszcze masę. W to gniazdo wpinasz zasilacz kamerki. Chyba masz ori zasilacz do kamerki? Jak nie - to są zasilacze 12V/5V z wyjściem USB.
Po otwarciu drzwi, możesz zdjąć bok deski rozdzielczej (w kształcie trójkąta o zaokrąglonych krawędziach). Tam masz miejsce na podłączenie masy do dodatkowego gniazda jak i miejsce na samo gniazdo z zasilaczem do rejestratora. Sam kabel zasilający rejestrator, prowadzisz pod plastikiem słupka A, do podsufitki. Na forum jest trochę opisów, jak to zrobić. Powodzenia.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.