tzn. ja powiem tak. 1.2 MPI nawet nie warto brać pod uwagę. To silnik 3 cylindrowy. Na pewno nie grzeszy kulturą pracy. Dodatkowo przyspieszenie do 100km/h to porażka. Może jeszcze spalanie będzie na przyzwoitym poziomie. Ale wydaje mi się, że wybór należy rozpoczynać od 1.2 TSI 85KM
To zależy co kto potrzebuje, gdzie i jak jeździ. Sam teraz jeżdżę trzy cylindrowym 1.2 HTP 64 KM i może poza trasą nie narzekam al do Rapida tego 1.2 MPI bym nie brał, no chyba, że ktoś to auto będzie używał tylko w mieście to OK. Rapidem jeździłem z silnikiem 1.2 TSI 85 KM i ten wydaje mi się odpowiedni (zaznaczam jak dla mnie). Do miasta Ok i z tego co porównywałem z Roomsterem 1.2 TSI 105 KM w mieście różnica między tymi silnikami mało zauważalna. Na trasie też spokojnie sobie dawał radę a i podobały mi się niskie obroty silnika przy większych prędkościach czego u siebie w HTP nie mogę uświadczyć. Do tego pomimo małej mocy te 85 KM nieźle przyspieszały. Moment obrotowy swoje robi. Dla mnie jest OK a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyłbym na jakieś wyposażenie (np. automatyczną kimę i jeszcze zostanie :) )
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
faktycznie słyszę ostatnio dużo opinii o tym, że ten 1.2 TSI 85km całkiem dobrze radzi sobie z Rapidem. 1.4 TSI to szaleństwo ;) ale chyba dostępny jest tylko z automatyczną skrzynią DSG?
1.2 MPI jest dobry dla zawalidrogów, bo tylko przy dość niskich predkosciach z takim silnikiem można zaoszczędzić na paliwie. Szkoda ze nie dali tego 85 konnego silnika ze skrzynią szóstka. To była dopiero ekonomia jazdy.
Kupiłem rapid liftback 1.2 mpi active dostane autko za miesiąc i juz jestem załamany z tego Co czytam.... Naprawde jest aż tak zle? nie ma w ogóle plusów?? podobno jest niezniszczalny jak SDI w seacie i 1.9tdi w volkswagenie i na łancuszku nie trzeba wymieniac rozrządu ... napiszcie coś wiecej o Awaryjności tego silnika :)
Warto zastanowić się nad zakupem najmocniejszej jednostki napędowej tj. 1.4 TSI 122 KM ponieważ im mocniejszy silnik tym bezpieczniejsza jazda choćby przy wyprzedzaniu. Zawsze będziesz miał ten psychiczny komfort, że nie zabraknie ci mocy przy nagłym wyprzedzaniu. Mniej czasu spędzisz na zastanawianiu się jadąc za jakimś tir-em, czy starczy czasu i mocy przy wyprzedzaniu, czy nie spowodujesz wypadku.
misiek "nagłe wyprzedzanie" ?? co to, zgodnie z zasadami zdrowego rozsądku (oraz ruchu drogowego) wyprzedzam jak mam odpowiednią widoczność i przestrzeń. Ponadto 1,2 tsi 105 i 85 koni mają podobne charakterystyki silnika i podobne momenty obrotowe. 1,4 tsi jest tym silnikiem, od którego zaczęło się narzekanie na tsi.
Rapid LB/ 1.2 85 KM / MY 13 / Ambiente/ srebrny / 199 600km/ Śląsk - okolice Gliwic
Co do silników 1.2 tsi 105 i 85 KM - to typowe bulwarówki. Tym sie nie da normalnie jeździć po trasie (zachowują się jak kosiarki). A co do narzekań, to i 1.2 i 1.4 mają te same bolączki. Silnik MPI to już w ogóle żenada, powinni zakazać montować takie silniki.
1.2 85 KM - nie uważam żeby brakowało mocy i żeby "nie dało się normalnie jeździć". Każdemu według potrzeb. Turbo w tych silnikach naprawdę daje radę, gwarantuję że przed każdym tirem da się uciec.
P.S.: misiek - wydaje mi się że skusiłeś się na Rapida ze złych pobudek, nie takie jest przeznaczenie tego samochodu. Trzeba było brać jakiegoś RS ;-)
A jakie ma mieć przeznaczenie ?.......Ma robić za woła roboczego?....przecież to nie traktor...Nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Chodziło mi o to, aby mieć zapas mocy pod gazem, a nie dusić jak te kosiarki typu 1.2
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.