Supermajku twój Rapid chyba nie lubi być taxi, a na poważnie to jednak lpg nie jest najlepszym pomysłem do auta chyba że fabryczna instalacja a nie montowana przez dilera. Na zarobek brałbym jednak diesel-a, może i dłuższy czas amortyzacji ale brak problemów z silnikiem. Kiedyś przerabiałem temat lpg i lekarstwem był ropniak, teraz wróciłem do benzyny bo zmieniły się realia spalania silników benzynowych, stać mnie na spalanie 8l pb95 /100km bez smutku przy tankowaniu i przy zachowaniu na w miarę przyzwoitym przyśpieszeniu oraz osiąganych prędkości. Dawno temu auto o podobnych parametrach trakcyjnych co mam teraz łykało ok. 10-11l pb 95 na setkę i to było już dla mnie za dużo.
@Rick - oświecam: "fabryczna instalacja a nie montowana przez dilera" - wszystkie "fabryczne" instalacje są od dealera. Są one zakładane w warsztatach dealerskich, przez pracowników dealera na podstawie dokumentacji deal... a nie, dokumentacji Land-Renzo i to L-R szkoli tych pracowników... :) Rozumiem, że stać Cię aby Twój domowy samochód palił 8l na 100 benzyny, ale dla TAXI to czy w mieście się płaci 20zł, czy ~35zł/100 km jest różnicą kolosalną i coraz więcej taksówek przechodzi na gaz...
@supermajku - przykro mi, że masz takie problemy. Może zmień ASO, jeżeli w tym sobie nie radzą...
Halif też tak myślę, co do ekonomi LPG vs diesel. Jeździ kilka seatów-bliźniaków w dieslu. koszt na 100km 10-15 zł wyższy. wadą dla mnie jest to, że zapas mam w bagażniku. przymierzam się do mini dojazdówki aby była dla wymogów formalnych.
Epizod 1 Najpierw historia z LPG. Gaśnie przy przełączaniu z benzyny na LPG gdy jeszcze nie rozgrzany silnik. efekt wymieniono zawór LPG ten przy reduktorze, podobno nowy model wprowadziło LR. Cieknie od dołu szyba w klapie. Ponowne wklejenie, lub w skrajności wymiana. Źle zamontowana instalacja, obcierające przewody, węże, podwieszenie przewodów elektrycznych na chłodniczych wężach- poprawienie.
Na pytanie czy jestem Beta testerem zobaczyłem kiwanie głową......
Epizod 2 Uwaga nowość: LR opracowało nowy sposób montażu listwy z wtryskami- przykręcana. na swoje miejsce wraca przewód odpowietrzenia ukł. chłodzenia. koniec z wypinającą się listwą.
Epizod 3 Wciąż biegi haczą i wchodzą ze zgrzytem, szczególnie te włączane "od siebie- do przodu" czyli R-1-3-5.
Epizod 4 ASO vs ASO Oddałem auto na wyeliminowanie gaśnięcia- W TMT stwierdzili, że instalacja źle założona i nie zrobią, musi najpierw GaLL-icm poprawić.
Gall: To już kolejna taka sytuacja z tmt tamci sobie nie radzą z diagnostyką to wygadują bzdury. A tamten to nie był na szkoleniu gazowym. A montaż mimo wszystko poprawili jednak... i oddali połamany uchwyt na podpórkę maski.
Prosiłem zarówno Gall i TMT o wycenę przeglądu 30 tys dla 1,2 mpi z lpg na e-mail. NIE MAM do dzisiaj.
P.S. Elcar ma już ponownie autoryzację.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
I jakbym miał kupić auto to właśnie takie gdzie gaz zakładają na etapie produkcji auta, gdzie nawet silnik jest zmodyfikowany pod kątem spalania lpg a nie u dealera.
Ależ ja o tym wiem, przyjacielu. Dziękuję za artykuł, przeczytam w wolnej chwili. Ze swojej strony polecam portal: http://www.gazeo.pl/ - dużo dobrych materiałów o LPG.
Taka dygresja: Chevrolet, Mitsubishi, Alfa Romeo (chociaż tutaj modyfikowany jest silnik w niektórych modelach, więc może auto jest w wersji "przygotowanej" pod LPG), Renault, Fiat i bodajże KIA mają "fabryczne instalacje" montowane w Polsce, u dealerów, lub w ASO. Chyba tylko Dacia (inna sprawa, że Dacia też ma instalację L-R, więc może jest dokładana pofabrycznie, przed przyjechaniem do kraju...) i do niedawna Opel miały fabryczne instalacje (ale od stycznia zeszłego roku fabryka w Bochum - która te instalacje w Oplach robiła - została zamknięta i albo robią to gdzie indziej, albo w autoryzowanych salonach w kraju...). Chyba jeszcze VW z instalacją CNG (niedostępna w Polsce) jest instalowany w Niemczech... Tyle z mitów o instalacjach fabrycznych. @Rick - poczytaj trochę o fabrycznym LPG, bo możesz się rozczarować, jakbyś się kiedyś zdecydował...
Teraz uwaga: rozmawiamy o Skodach i w modelu Rapida, praktycznie 100% instalacji to "fabryczne" (czyli dealerskie) Landi Renzo. Jest to na tyle młody model Skody, że mało jest aut po gwarancji, w których ktoś zakładał już gaz. L-R jest niezłą firmą, zjedli zęby na LPG, na trudnym, włoskim rynku. Omegas jest sprawdzonym modelem, ale dosyć drogim w wydaniu Skody...
EDIT: @supermajku - ja mam cienką dojazdówkę, ale teraz już nie są takie cienkie, jak kiedyś i zysku z miejsca tak dużego nie ma...
Instalacja do rapida jest dedykowana do konkretnego modelu. Posiada mapy od producenta skody przekazane do modyfikacji dla LR. Nawet wyskakująca listwa jest dedykowana bo wspaniale pasuje w uchwyt. Gwarantem aut z lpg jest importer.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Przed zakupem rapida rozważałem Merive z fabrycznym lpg. Z informacji Aso później nie można dołożyć gazu ponieważ inne są głowice, tłoki, etc. To by się zgadzało ponieważ w oplu od lat tak jest.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Mój zawór rozprężny klimatyzacji jedzie do serwisu od 07.05 i dojechać nie może. Trochę mnie to już irytuje i nie trafiają do mnie argumenty, że centralny magazyn miał przeprowadzkę i mają bajzel w zamówieniach i dostępnych elementach. Dzisiaj dowiedziałem się, ze część jedzie od zeszłego wtorku z niemieckiej fabryki, przez Czechy do Poznania i dopiero do serwisu ...jest w drodze. Jutro 26-y a standard Skody to rzekomo max 10 dni roboczych.
Trochę to dziwne, co opisujesz. Ale może to element, który nie jest produkowany w Czechach, tylko w Niemczech czy jeszcze dalej? Z drugiej strony - może korzystniej by było wybrać się na południe, do któregoś z czeskich serwisów? Odnoszę wrażenie, że masz prawo skorzystać z zagranicznego serwisu, który będzie tańszy i może szybszy? Wcale nie jesteś wiązany na dealera, u którego kupowałeś samochód. Pozdrawiam
Zawór jest produkowany w Niemczech, widocznie część VW. Serwis jest raczej ok, dowiedziałem się, że na początku miesiąca centralny magazyn części wysyłający bezpośrednio zamówienia do Czech, miał wielką przeprowadzkę i mają bajzel, przez tydzień podobno nie wysyłali nic do serwisów. Być może zawór już jest w Poznaniu, jest tylko info, że wyjechał tydzień temu z fabryki ale do Wrocławia dojechać nie może.. (uszczelki i jakieś drobiazgi dojechały w czwartek). W każdym razie zaraz zrobią się trzy tygodnie od wizyty w serwisie. Pozdrawiam
A co z tym zaworem nie tak? O to brzeczenie chodzi? Ja też zastanawiam się czy tego nie zgłosić, bo pojawia się odgłos brzeczenia, jakby coś się kręciło, ocierało... Jak włączę klime, coś tam zabrzeczy i spokój... Dosyć to regularne...
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.