FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Wymiana oleju
  • Witam,chęć wymiany oleju jest sprawą osobistą każdego kierowcy,co nie oznacza,że nie warto lekceważyć i przeciągać wymiany dłużej niż przewiduje producent,ale z drugiej strony wszystko zależy od użytkowania samochodu na co dzień.Jeżeli samochód jeżdzi dziennie i robi duże przebiegi,to warto częściej wymieniać olej wraz z filtrem.Z mojego doświadczenia jakim wyniosłem jeżdżąc poprzednim samochodem Renault Megane, olej z filtrem ELF 5w30 wymieniałem sobie sam systematycznie co 2 lata,mimo,że robiłem niewielkie przebiegi rzędu ok.6 do 8 tyś.km/rocznie wydając te 200 zł co 2 lata.Przez okres 12 lat użytkowania Renault Megane i wykręceniu "aż"98 tyś.km ,nie było żadnych problemów z silnikiem,nawet nie było potrzeby dolewania oleju.Jeżeli chodzi o Skodę to postanowiłem wymieniać olej z filtrem również systematycznie co 2 lata,nie patrząc na ilość przejechanych kilometrów.
    Tak więc podsumowując nie warto w  kwestii wymiany oleju oszczędzać i przedłużać terminu jego wymiany.
    Pozdrawiam !!!
    * RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
  • Skoda zaleca wymianę oleju najpóźniej co 2 lata obligatoryjnie. Jak komp wskaże wcześniej (z różnych powodów) wymianę - to należy ją wykonać.
    Co do sprawy osobistej wymiany oleju - to odnoszę wrażenie - że to nie jest własciwe podejście do tematu. Przy tak uzbrojonym silniku w elektronikę i masę czujników, komp sam kontroluje i zaleca dokonanie wymiany. A że jest tu naprawdę masa czujników - to praktycznie każdy pojazd będzie miał indywidualne wskazania komputera, które uwzględniają nie tylko techniczne parametry silnika ale również styl jazdy, sposób użytkowania i zachowania kierowcy. 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Zgadzam sie z kol. @andrew61k, tym bardziej ze koszt tej wymiany przy swoim oleju i filtrze nie jest wielki, jeśli kogoś stać na nowe auto to i stać go na wymianę co 15 tys i spanie spokojniej.
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Kolego jercen. Wymiana oleju R czy w Maluchu jest tak samo
    prosta nie potrzeba żadnych specjalistycznych przyrządów.  Kasowanie licznika przeglądu w komputerze jest jedyną różnicą. Mam jeszcze jedno pytanie do ciebie, jakie to wspaniałe
    czujniki posiada nasz samochód?. 

    To nie jest prom kosmiczny.

    LB 1.6 TDI 105KM CAYC
  •  A ja w służbowych autach, a było już ich z 10, wymieniam olej według wskazań licznika i nigdy nie miałem problemów z silnikiem, turbo. Trzeba umieć jeździć.
  • Może nie bez powodu było ich juz z 10 ;) a tak na poważnie to w służbowym też pewnie wymieniałbym wg wskazan
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  •  Oczywiście, że nie bez powodu. Po 3 latach kończy się leasing i kupuje się nowy. Dodam, że każde auto miało przejechane ponad 200kkm, a kilka było sprzedanych po "przyjacielsku" i wiem, że jeżdżą dalej. Także na prawdę nie widzę sensu zmiany oleju po 15kkm, chyba, że tak pokazuje wyświetlacz. Oczywiście nie tylko ja tymi autami wypracowałem ten przebieg.
  • Czy ktoś się orientuje czy nowe Rapidy tj. RM 2016 mają jakąś elektronikę która ujawni samodzielną wymianę oleju ?
    Mam już u siebie 6000 km i chciałbym wymienić już ten olej ze względu na dotarcie itp. 
    To że silniki są docierane na hamowniach i zaleca się wymianę na 30000 mnie nie interesuje kompletnie.
    Chciałbym sam zmienić olej i nie będę kasował wskazań tylko fizycznie " podmienić " olej bez ingerencji w elektronikę gdyż oficjalnie pojadę na 15000 km.
    Skoro tyle tam czujników które wiedzą nawet o niewielkiej dolewce paliwa i same kasują wskazania spalania itp. to jestem ciekawy jak jest z olejem. 
    Pozdrawiam
    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
  • Szanowny kol. k_wrobel: Nic nie wspominałem o stosowaniu specjalistycznych przyrządów ani o różnicy w wymianie oleju w różnych pojazdach. Trzymajmy się Rapida.
    Co do czujników:
    Nasze R w zależności od wersji wyposażenia i rodzaju silnika mają całą gamę czujników jak i jednostek wykonawczych.
    Era kilku (mechanicznych) czujników w 4 kółkach skończyła się.
    Podam tylko kilka podstawowych czujników, stosowanych aktualnie w R:
    czujnik ciśnienia powietrza atmosferycznego G71
    czujnik temperatury powietrza atmosferycznego G42
    czujnik ciśnienia powietrza sprężonego G31
    czujnik temperatury powietrza sprężonego G299
    czujnik obrotów silnika G28
    czujnik położenia wałka rozrządu G40
    jednostka sterowania przepustnicy J338
    czujnik kątowy 1 napędu przepustnicy G187
    czujnik kątowy 2 napędu przepustnicy G188
    czujnik 1 położenia pedału gazu G79
    czujnik 2 położenia pedału gazu G185
    czujnik położenia pedału gazu G476
    czujnik położenia pedału hamulca G100
    czujnik ciśnienia paliwa - wysokie ciśnienie G247
    czujnik 1 spalania detonacyjnego G61
    czujnik temperatury płynu chłodnicy G62
    czujnik temperatury płynu chłodnicy - wyjście chłodnicy G83
    czujnik sonda lambda G39
    czujnik sonda za katalizatorem G130
    czujnik ciśnienia wspomagania hamulców G294
    czujnik poziomu i temperatury oleju G266
    czujnik położenia nastawienia ciśnienia sprężania.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @maciektsi spokojnie możesz to zrobić. Oczywiście zawsze z filtrem.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • @supermajku filtr i olej to jasna sprawa:) Czyli jak pojadę na 15000 na pierwszy oficjalny to nic komp nie wywali ?

    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
  •  Tylko pamiętaj, żeby filtr był oryginalny bo to Będzie podpadające.
  • Jeżeli zmieniasz tylko sam olej w ASO to pamiętaj jedź z własnym olejem, bo to w Aso kosztuje za dużo. Uważam że lepiej będzie jeżeli będzie sama zmiana oleju odnotowana też w komputerze. Przegląd sam w sobie ten na 30 tys będzie tak samo. Natomiast w razie czego gdybyś się spóźnił bo na przykład musiałeś gdzieś pojechać i przebieg do wymiany przekroczyłeś to w ten sposób formalny czas wymiany masz odroczony, czas przeglądu również, lecz to nie ma aż takich konsekwencji. De facto okej był wymieniony.

    Niemcy dbają o swoją gospodarkę, wiec niech filtr też będzie niemiecki. (mann, knecht, Bosch)

    Co do wymiany oleju temat jest bardzo złożony. Są trzy kryteria dotyczące momentu wymiany. Pierwszy to czas i tutaj sprawę łatwo wytłumaczyć. Składniki oleju poprostu się starzeją (rozpadają się wiązania cząsteczek- temat dyskutowałem z chemikiem), przeważnie są zachowane właściwości do roku, a w specjalnych typach oleju max dwa lata, ale to przy olejach które o tym informują.

    Warunki eksploatacji i przebieg (połączę to w jedno). Podam typowe użytkowanie auta i to co ja myślę kiedy dobrze go zmieniać.
    Jazda miejska i od czasu do czasu dalszy wyjazd. Wymiana co rok/15k, bo na krótkich cyklach jazdy kondensat nie zdoła odparować z oleju.


    Jazda w trasach duże jednorazowe przebiegi: Tutaj można zastosować LL i wymiany zgodnie z komputerem nawet do 30k/2 lata.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Żaden z tych czujników, nie sprawdza składu chemicznego oleju. Te czujniki są
    potrzebne do prawidłowej pracy silnika, efektywności procesu spalania. 
    Algorytmy w programie komputera obliczają termin wymiany oleju, czujniki podają parametry
    pracy silnika. A skąd samochód wie, jakiej klasy wlałeś olej.
    LB 1.6 TDI 105KM CAYC
  • Sam w jednym krótkim wpisie zacząłeś o barwieniu oleju, z dodatkiem, że nie wiesz, czy to jest stosowane ....
    Na naszym portalu staramy się podawać sprawdzone informacje i fakty, a nie domniemania.
    Co do barwienia - to stosuje się go m. in. do wyrobów akcyzowych (np. oleje opałowe i napędowe). Znaczniki używa policja, celnicy i służby skarbowe.
    W następnym wpisie (z niczego nic) piszesz, że do wymiany oleju nie potrzeba żadnych specjalistycznych przyrządów.
    Teraz wyskakujesz ze sprawdzaniem składu chemicznego oleju.
    Forumowicze nie bardzo rozumieją Twoje zamiary.
    Nikt tu nie porusza tematu barwienia czy badania składu chemicznego oleju.
    Jak masz zamiar ciągnąć temat barwienia czy sprawdzania składu oleju - załóż nowy temat.
    W tym wątku ZAMYKAM barwienie i sprawdzanie składu oleju.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @jercenZapomniałeś dodać informacji o czujniku abs poprzedniego prawego koła, p poprzedniego lewo koła, tylnego prawego, tylnego lewego, otwarcia drzwi, pokryw, krańcowego wycieraczek itd... Ktoś zapytał które konkretnie. Zarzucasz, pozostałym, że nic nie wnoszą, żadnych konkretów. A ja widzę wniesione konkrety-konkretne śmieci.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Kłania się czytanie ze zrozumieniem:
    Pisałem tylko o kilku podstawowych czujnikach silnika.
    Warto może raz i drugi przeczytać wpis, na który chcesz reagować.
    Czujniki ABS nie są bezpośrednio związane z pracą silnika. Tak samo jak pozostałe, które wymieniłeś.
    A tych czujników jest dużo więcej niż podałeś.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Mnie interesuje generalnie to czy jak sam podmienię olej i filtr nie ingerując w kasowanie "inspekcji" to czy komputer gdy pojadę do ASO na "oficjalną " wymianę oleju coś pokaże ?

    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
  • W R nie ma bezpośredniej kontroli ani wskazania wymiany oleju i filtra.
    Taką wymianę możesz przeprowadzić samodzielnie albo niezależnie od serwisu, bez obawy o wykazanie tej czynności poprzez elektronikę samochodu.
    Spotkałem się z jednym tylko przypadkiem, że serwis mechanicznie "oznaczył" sobie położenie korka spustu. To by ewentualnie można było potraktować jako próbę kontroli wymiany oleju. Ale nikt o tym nie informował, nie było zapisu w dokumentacji pojazdu.
    Wyżej celowo podałem zestaw czujników wokół silnika. Nie ma tam np. kontroli zdjęcia filtra oleju czy odkręcenia korka wlewu. [Niektórzy to uważają za śmieci].
    Tak więc możesz spokojnie dokonać "pozaserwisowej" wymiany oleju, bez utraty gwarancji czy obawy, że to zostanie stwierdzone. Zakładam oczywiście poprawne założenie filtra, odpowiedni rodzaj i ilość oleju.
    Pozdrawiam     

    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  •  Co do wymiany oleju po 15 kkm, czy 30 kkm, to ja po prostu sprawdzam co jakiś czas , czy poziom oleju nie wzrasta, oraz lepkość i kolor oleju. Wtedy wiem czy już czas czy jeszcze można na nim jechać dalej, ale specjalistów na tym forum nie warto przekonywać bo oni wiedzą lepiej, że po 15 kkm trzeba wymienić i basta.

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?