No to może ja odpowiem: u nas w firmie na 3 rapidy 1.6 90 KM 2013 padły: 3xpompa wody około 120 tys., 3x pompa wysokiego ciśnienia przy 140-170 tys, 1x 2 wtryskiwacze przy 170 tys., 1x zacinająca się turbina przy około 30 tys. wymieniona na gwarancji. Do tego drobnostki typu lejące amortyzatory, 3 światła stop wytrzymujące 2,5 roku. Normalna eksploatacja, większość tras, olej co 15 tys. A rozrząd Skoda zaplanowała przy 210 tys. :-) Koszty samej pompy to koło 7,5 tys., regenerowana 1,5 tys., wtryski ponad 1 tys. w ASO. Prywatnie bym się chyba załamał, gdybym miał tyle usterek do 200 tys. Aha, jeszcze w jednym aucie padł EGR, w ASO też koło 2-2,5 tys. Oczywiście w większości przypadków Skoda rozkłada ręce i mówi pierwsze słyszę o takim przypadku, musi pan zapłacić za całość. Doszliśmy do wniosku, że po nastu latach czas odejść od Skody, pewnie pójdziemy w kierunku i30? Zobaczymy za rok
Miro o tych pompach wody słyszałem że padają bo są elektryczne.Jak na zimnym odpalisz to przysłanie wirnik żeby się szybciej silnik zagrzał,A gdy się zagrzeje to odsłania wirnik.Tylko że lubi się zaciać i nie odsłonić wirnika i się silnik przegrzewa no i pompa do wymiany
W poprzednich rozwiązaniach pompy, S miała regulację przysłony poprzez podciśnienie. Dopływ podciśnienia był sterowany elektrycznie (z kompa) przez elektrozawór. W nowszych rozwiązaniach - zrezygnowano z podciśnieniowego sterowania przysłoną, zastąpiono je elektromagnesem. Takie rozwiązanie też jest możliwe. Niemniej zasada pracy pompy pozostaje taka sama: przy niskiej temperaturze cieczy - przysłona jest zamknięta, przy osiągnięciu pewnej, określonej temperatury - przysłona powinna otworzyć się - umożliwiając przepływ cieczy. Otwarcie następuje skokowo, bez położeń pośrednich (jak np. w termostacie klasycznym). W serwisie (tu na filmiku) nie ma miejsca na stwierdzenie przyczyny zawieszenia się przesłony w tym miejscu, natomiast gość podchodzi rutynowo, naprawa polega na wymianie część za część. Również z filmiku nie wynika jak często z taką usterką spotykają się użytkownicy. Czy to jest wina montażu samej pompy, zanieczyszczenia pompy czy też wada konstrukcyjna. Mam nadzieję, że to są tylko sporadyczne przypadki (na filmie silnik ma 20 tkm). Pompa powinna zdecydowanie więcej wytrzymać.
U mnie 3 różnych kierowców (w tym 1 kobieta), 3 różne regiony a pompy padły przy podobnym przebiegu, według mnie to jakaś wada fabryczna, do której się nie przyznają, a może celowe programowanie czasu życia części :-) Od samego początku wszystkim ubywało płynu chłodniczego, tłumaczyli że to normalne, odpowietrzanie systemu itp. Bywało, że od serwisu do serwisu (3 m-ce) trzeba było dolać płynu, bo poniżej minimum wyskakiwała kontrolka, ale póki nie było widocznego wycieku, to nic z tym nie robili. Jak się gwarancja skończyła, pompy padły, Skoda nie uznała, że powinna się do tego dołożyć.
Z pompami wody w dieslu coś rzeczywiście jest nie tak, bo mi pompa wody padła przy 85 tys. i cały rozrząd musimy wymienić:(, a wcześniej rzeczywiście ubywał mi płyn chłodzący, a wycieków nigdzie nie było widać
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
WItajcie, kilka dni temu stuknęło 100tyś. Podsumowując autko jest ogólnie OK. Przez 4 lata zostały naprawione: uszczelka w tylnych drzwiach (na gwarancji) sonda lambda (padła od lpg) gumy stabilizatora (trzeszczały) czyszczenie przepływomierza czyszczenie wtrysków lpg poduszka silnika (znana przypadłość) Z rzeczy eksploatacyjnych to klocki i tarcze,świece. Myślę że w ogólnym rozrachunku to całkiem niewiele.
U mnie gumy wymienione w tamtym roku (na gwarancji) a tej zimy (już po gwarancji) znowu zaczyna trzeszczeć. Czy na wymienione gumy obowiązuje dwa lata gwarancji od dnia wymiany, czy wygasa razem z gwarancja na cały samochód?
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
@amiskiew wygasa razem z gwarancją na cały samochód - taką informację dostałem na infolinii Skody. W ASO informują , że jest to część eksploatacyja - nie potrafią albo nie chcą rozwiązać problemu. Smarowanie gum nic nie daje. Wymiana tylko na jeden sezon.
Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
68000 km - z wytartą skórą na lewarku zmiany biegów się pogodziłem, teraz pora przyszła się pogodzić z tym, że zaczęła się wycierać na kierownicy. Chyba zainwestuję w jakiś pokrowiec...Niech żyje jakość materiałów...
Rapid SB | 1.2 TSI 105 | 2013 | Ambition Max | Biała | 33kkm i ciągle rośnie | Klimontów sandomierski
Dobra, u mnie ciąg dalszy "sielanki". Przebieg 210 tys., padł termostat i zaczęła stukać maglownica... Chyba firma kupiła jakieś prototypy bo ciężko tu mówić o trwałości. Oczywiście skoda nie dołoży się, bo to taki przebieg przez dobre 4 lata. Maglownica to jakieś 2,5 tys. plus robocizna w ASO.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.