Hej. Mam juz przejechane 16 500 tys km pytanie takie czy robiliscie cos z klima auto mam od nowosci i nie wiem czy jechac cos nabijac czyścić? Musze to robic w aso czy u janusza w garazu jak mam gwarancje albo czekac na przeglad przy 30 tys w aso oni cos rabia z klima na tym pierwszym przegladzie czy tylko olej wymieniaja?
Prace związane z serwisem klimatyzacji (napełnianie, czyszczenie,...) nie są w zakresie czynności serwisowych przy przeglądach. Na własne życzenie ASO doładuje ew. ubytek czynnika chłodzącego, ale na zasadzie usługi płatnej. W R występują dwa rodzaje czynnika chłodzącego, w zależności od MR. Nie podajesz rocznika swojego R. Może masz starszy a może i nowszy czynnik. Dokładną info masz na naklejce, po otwarciu klapy silnika. Jako że te czynności nie podlegają obowiązkowemu serwisowaniu, działania związane z obsługą możesz wykonać jak w ASO lub innym zakładzie, za odpłatnością.
Z drugiej strony, przy bieżącym korzystaniu z klimatyzacji i braku "innych objawów" (np. spadek wydajności klimy, nieprzyjemny zapach po uruchomieniu klimy,...), w układzie klimatyzacji nie ma co wiele do działania. Wiele R przez kilka pierwszych lat eksploatacji nie ma problemów z klimatyzacją.
Stopka - to zwięzły opis rodzaju R, silnika, koloru czy wyposażenia, znajdujący się na dole każdego wpisu, podany małą czcionka koloru niebieskiego.
Jak nie wiesz jak to zrobić - zerknij na regulamin lub na Wideorejestrator, czwarta strona.
Co do wymiany oleju - warto zapoznać się z tymi kilkunastoma stronami, by wyrobić sobie własne zdanie. Ogólnie - są zwolennicy wymiany co 15 tkm/1 rok - jak i drugi wariant - do 30 tkm/2 lata.
Każdy sam podejmuje decyzję. Natomiast jest sporo (nie tylko ) R z tym silnikiem, gdzie przebieg idzie już w setki tkm. Nikt nie podał dokładnego określenia - czy wymiana co 15 tkm jest opłacalna ekonomicznie - czy też wymiana do 30 tkm jest normalna i zgodna z zaleceniem Skody.
Jako, że zamontowałem instalację LPG, to pomimo, że miałem 4. letni okres darmowych przeglądów, za olejowy musiałem zapłacić, bo jak mi powiedziano, wtedy się nie należy.
Dorada serwisowy dzwonił przy mnie do Skody w Poznaniu i tak mu powiedziano.
W listopadzie mam przegląd (tym razem darmowy) po 3 latach, więc musiałem skorzystać z odpłatnych usług serwisu.
Może dużo, może mało.
Za olej wraz z wymianą i częściami, uszlachetniacze do oleju, lubryfikatory, przegląd gazowy wraz z filtrem oraz badanie techniczne z pieczątką do dowodu rejestracyjnego, zapłaciłem 882 złote.
MBoro 17:21 Moderacja Jak w tytule - co wchodzi w skład danego przeglądu ? Pomijając, że ogólnie patrzą się na / pod samochód i może coś jeszcze sprawdzają ? Pytam się gdyż: Poprzedni właściciel (kupiłem po leasingowego) robił co roku, co 30 tyś. skończył na 108 tyś 3 miesiące przed planowanym wg. komputera kolejnym. Ja miałem robione 2, na 110 i 123 , a teraz, zaraz mając 136 mam mieć kolejny. Przy 110 wymieniali olej i filtry, więc teraz też to będą robić, ale za to ten na 123 jest wpisany w książkę jako "rozszerzony" bo miałem na nim robioną wymianę filtra paliwa + płynu hamulcowego. Miałem w tym roku robiony przegląd rejestracyjny, i mi powiedziano, że jedyne co mam do wymiany, to końcówki drążków kierowniczych, reszta jest ok Hamulce, tuleje + coś tam jeszcze jak się zepsuło, robiłem sam, w sensie na mieście u mechanika. Czyli mam do wymiany jedną rzecz na pewno, ale nie wiem co mi mają "zrobić" w ASO Z racji braku środków finansowych, chciałem oszczędzić i dać do mechanika u którego i tak będę robił końcówki, od razu do wymiany oleju, filtra oleju, filtra kabinowego i .... ??? I czy coś jeszcze zgodnie z instrukcją czy czymś tam jest do zrobienia na ten przebieg ? Z góry dziękuje za wszelakiej maści info :) p.s. 1.6 TDI CAYC - olej Castrol EDGE Titanium FST LL 5W-30 ? czy coś innego ?
Producent nie określa warunków wymiany przewodów WN po określonym przebiegu. Jeżeli są jakieś objawy nieregularnej pracy silnika, to po sprawdzeniu czy wymianie świec można zwrócić uwagę na same przewody.
Sporo R jeździ na oryginalnych przewodach. Niektóre ze sporym przebiegiem bez wymiany. Widocznie sporo zależy jak od partii zamontowanych przewodów na linii montażowej tak i warunków eksploatacyjnych (wilgotność, temperatura, ilość rozruchów, możliwe nadgryzienia od szkodników,...).
Pierwsze roczniki (a może i Twój też) nie miały pełnej osłony przewodów WN. Po pewnym czasie osłona została zmodyfikowana, powiększona.
Oki dzięki. Wydaje mi się, iż mój ma już pełną osłonę. Tak czy siak luźno mechanik wspomniał o tej wymianie przy ostatniej wymianie oleju. Teraz czeka mnie już druga wymiana świec stad tez temat kabli ;)
Rapid LB, 1.2 CBZB 105 KM, MY 2013, Ambition, Rosso Brunello, 138 000, Ingolstadt
Co 4 lata lub 60 000 km: Czyszczenie pojemnika filtra powietrza i wymiana filtra powietrza Wymiana świec zapłonowych
Wczoraj byłem w ASO na przeglądzie i serwisant powiedział mi, że wymiana filtra powietrza dopiero przy 90 tys.... pokazał mi to nawet na monitorze swojego komputera...
Doradca powiedział mi na przeglądzie po 2 latach (bądź 30 Kkm), że przysługuje na 4 rok (bądź 60 Kkm). Oryginalny filtr powietrza zakupiłem na Allegro za 70,00 zł. Wymienili mi w ASO przy okazji jakichś czynności za 0 zł. Polecam nie czekać, tylko zakupić i wymienić. Tak samo robię z olejem - wymieniam dodatkowo co 15 Kkm - naprzemiennie z ASO.
Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
Olej też wymieniam naprzemiennie co 15 tys. filtr powietrza wymieniłem przy 30 tys i będąc na przeglądzie (mając 51 tys) zapytałem co będzie robione przy 60 tys bo liczyłem też na filtr... a tu zonk.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.