Do czego ten filc... chyba nie spełnia żadnego zadania, raczej wypełnia wolną przestrzeń w okolicy filtra... u mnie prawdopodobnie był nieprawidłowo przyczepiony, tzn. patrząc od dołu, filc leżał na obudowie plastikowej i przyczepiony był spinką, przypuszczam, że powinna być inna kolejność zamontowania... pewności nie mam, bo trudno mi teraz porównać.
1) Czy ktoś z Was wie dokładnie co ASO robiło na akcji z brzęczącymi przewodami paliwowymi ? Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem 3letniego rapida LB, na ciepłym silniku przy schodzeniu, z obrotów (z 2,0 do 1,5 tys ) z prawej strony gdzies z okolic komory silnika metaliczny, rezonujący dźwięk wchodzący w brzęczenie. Auto po gwarancjii, wpisu o przeprowadzonej akcjii w ASO brak, chcę się z tym uporać sam :) 2) Silniki 1.2 tsi miały kilka "niedoróbek" ... m. in wadliwy rozrząd, akcja z podkładką pod turbo. Rozrząd jest OK, charakterystyczne chwilowe "dzwonienie" łańcucha na dosłownie sekundę po odpaleniu nie powinno niepokoić. Kwestia podkładki pod turbo ... macie ją u siebie zamontowaną? Czy turbiny w R 1.2 tsi są juz poprawione, i podkładek w nich nie montowano ? Objawy - metaliczny dźwięk przy przyśpieszaniu ( inny niz w pkt 1, ledwo do usłyszenia przez ignoranta ), delikatnie "szarpnięcia" na wolnych obrotach na biegu jałowym - odczuwalne tylko na zimnym silniku - wg lektury forów nt 1.2 tsi objaw ten znacząco malał po domontowaniu podkładki. Ja żadnej podkładki nie mam, wiec mam wątpliwości czy mieć powinienem (?) pozdrawiam :)
Ja dziś jestem po usunięciu pierwszej wady, która mnie zdziwiła przy przebiegu 9tys km. Mianowicie dźwignia zmiany biegów zaczęła się łuszczyć. Wada usunięta w ramach reklamacji, gwarancji... Jeśli dobrze pamiętam ktoś kiedyś już tu o tym pisał.
Rapid SB I 1.2TSi 110KM I Race Blue Metalic I Ambition Max I Poznań
Czyżby w MY16 gałka była z gorszych materiałów? Widzę, że macie właśnie ten rok modelowy. Nie pamiętam aby ktoś wcześniej zgłaszał ten problem ze starszymi rocznikami.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Czyli defekt jak swego czasu w Golfie IV i Passatach z tego samego okresu, kiedy to łuszczyły się uchwyty w drzwiach. Tam też ta wierzchnia warstwa schodziła w błyskawicznym tempie i wyglądało to tragicznie zwłaszcza w tak drogim aucie jak Passat.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Podobny ale jednak inny... Tam chodziło o część plastików - uchwyty też i owszem ale również przyciski sterowania klimatyzacji oraz inne elementy deski centralnej. Wcześniej jeździłem Touaregiem także i tam był ten defekt. Zobaczymy jak będzie z gałką DSG - "trochę" mniej używana to może dłużej pożyje ;)
Rapid SB | 1.4 TSI 125KM DSG | MY16 | StyleMAXX | Race Blue | 21 000km | Poznań
@gross81 dekielki to wiesz jak to jest... kamienie woda piach sól cuda wianki.. moze byc ciezko..
@grzesk wrzuc lewarek biegów na 2 lub 4 bieg i przyjrzyj się temu miejscu co zaznaczyłem na czerwono, zwłaszcza tam gdzie "skóra" wchodzi pod dekielek ze schematem biegów.. powinno być z bliska widać jak powoli zaczyna się łuszczyć "skóra"
gałka.jpg
600 x 400 - 42K
RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
@maciektsi u mnie w tym miejscu co zaznaczyłeś gałka jest zdrowa. Jedynie co jak się dobrze przyjrzeć to na prawej krawędzi tak od wysokości 5-tki do 6-tki są pojedyncze miejsca lekko starte. Normalnie tego nie widziałem dopiero jak dziś się przyjrzałem z bliska to trochę widać. Tylko u mnie te przecierki są ewidentnie moją sprawką a konkretnie wytarte przez obrączkę. Tak trzymam rękę na lewarku, że właśnie w tym miejscu opiera mi się obrączka a, że nie jest gładka to bardziej obciera.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.